Během devíti víkendových setkání projdeme témata, která ti pomůžou naučit se User Experience design
Studium v UXWell se liší od škol a kurzů, které jsi měl možnost absolvovat. Program je přizpůsobený tobě a tvým potřebám. Při vstupu do programu ti pomůžeme definovat si svoje vzdělávací cíle – co by ses chtěl naučit, až ho dokončíš.
V malé skupině asi deseti lidí zažiješ devět víkendových seminářů nabitých informacemi a novými dovednostmi. Každý víkend se zaměřuje na jednu oblast designérských dovedností - od výzkumu, přes interpretaci sesbíraných dat až po návrh uživatelského rozhraní a testování.
Aktivity na seminářích vedou přední čeští specialisté z oboru User Experience. Ty poznáš je a oni poznají tebe.
Celým rokem tě povede tvůj osobní mentor. Jeden ze zkušených profesionálů, který se zabývá přesně tou oblastí, ve které se chceš rozvíjet. Pokud se tvoje zaměření v průběhu roku změní, najdeme jiného, který ti pomůže s novou oblastí, do které ses pustil.
Se svým mentorem se pravidelně každý týden sejdeš nebo si zavoláte. Můžeš s ním diskutovat situace, do kterých se v práci dostáváš, říct si o zpětnou vazbu nebo si nechat doporučit literaturu a další zdroje, které ti pomohou se naučit to, co potřebuješ jen ty.
UX jako obor má za sebou pár dekád a je k dispozici řada knih, které popisují základní oblasti našeho oboru. Do své osobní knihovny dostaneš ty zásadní, ze kterých budeš ještě dlouho po skončení UXWell čerpat.
Celý program je proto připravený tak, abys po jeho absolvování ovládal základní řemeslné dovednosti UX designéra. Naučíš se jak aplikovat Goal-Directed Design. Jeden z nejstarších a nejlépe propracovaných designových procesů. Budeš vědět, jak postupovat v rámci celého procesu návrhu webu nebo aplikace – od výzkumu až po závěrečné ověření.
Úvodním tématem je pochopení uživatele. Naučíš se nasbírat data, abys uměl odpovědět na otázku: “Kdo je náš uživatel?”.
Budeš umět definovat cíle výzkumu, připravit a vést hloubkové rozhovory. Zjistíš, jak navázat s účastníkem "raport" a vyhnout se chybám, které by mohly zkreslit data, která sbíráš. Naučíš se pozorovat bez hodnocení.
Cílem uživatelského výzkumu je pomoci celému produktovému týmu pochopit, kdo jsou naši uživatelé nebo zákazníci. Informace, které sis nasbíral se naučíš zpracovat a na základě podobností v chování a prostředí lidí definovat behaviorální segmenty. Naučíš se zjistit motivace a cíle lidí ve vztahu k produktu, který navrhuješ.
Abys byl schopný navrhovat uživatelské rozhraní na základě potřeb, které jsi zjistil při výzkumu, naučíš se také, jak napsat kontextový scénář – popis budoucího využití produktu nebo služby.
Budeš umět navrhnout strukturu webu nebo hlavní nabídky v aplikaci a vhodně zvolit názvy jednotlivých položek. Naučíme tě pomocí metody Card Sort nasbírat data, na kterých strukturu postavíš. Budeš umět navrženou strukturu otestovat, výsledky vyhodnotit a strukturu opravit. Naučíš se základní pravidla pro psaní textů v softwarových rozhraních.
Naučíš se používat informace o uživatelích, které sis nasbíral z výzkumu, při návrhu. Pomocí kontextového scénáře – popisu použití aplikace – se naučíš vytvořit strukturu aplikace. Budeš si umět zmapovat, jaké informace potřebují lidé pro ovládání aplikace mít. Naučíš se, jak pomocí skicování a interakčního konceptu dojít od hrubé struktury ke konkrétnímu rozložení komponent v jednotlivých částech webu nebo aplikace.
Abys uměl odhalit, které části návrhu ještě nefungují, jak sis představoval, naučíme tě pomocí testování s uživateli ověřit si nejprve užitečnost konceptu a na závěr i použitelnost. Budeš vědět kde a jak sehnat účastníky testování, jak testování připravit a vyzkoušíš si, jak probíhá testování v profesionální laboratoři použitelnosti.
Každý designér by měl chápat, jaké jsou limity lidského vnímání a na jakých princpiech stojí spolupráce. Proto se seznámíš se základy kognitivní psychologie, vyjednávání a přesvědčování.
Sledování návštěvnosti webu je důležité nejen pro zjištění problematických míst webu. Pochopíš nejen o čem webová analytika je, jak ji nastavit a jaké informace poskytuje a co pomocí nich můžeš zjistit, ale jak tyhle informace použít při návrhu nebo vylepšení webu.
Naučíme tě, jaké otázky zvolit a jak nasbírat data abys uměl získat zpětnou vazbu na svůj produkt, najít účastníky pro výzkum nebo ověřovat a kvantifikovat zjištění z hloubkových rozhovorů.
Abys uměl do svého týmu aktivně zapojit i ty ostatní osvojíš si základy vedení skupinových aktivit. Projdeš kurzem nenásilné komunikace, zlepšíš své prezentační dovednosti. Celý rok budeš trénovat přijímání a dávání zpětné vazby.
149 500 Kč
konečná cena včetně DPH
Nezávazně přihlásitKdyž po skončení studia budeš pracovat jako UX Designér a tvůj plat se zvýší o 5.000,- měsíčně, je návratnost investice přibližně 2 roky a 2 měsíce.
Cenu za studium je možné zaplatit před nástupem do programu nebo v několika splátkách bezhotovostně na účet.
Máš speciální potřeby? Napiš nebo zavolej. Probereme tvou situaci a najdeme řešení.
Nový program zahajujeme každý rok vždy na přelomu září a října.
V rámci kurzu je devět společných výukových víkendů, mentorské vedení v rozsahu jedna hodina týdně po celou dobu kurzu, .
Drobné občerstvení – snídaně a svačiny – v průběhu dne je zajištěno. Na hlavní jídla chodíme do blízkých restaurací. Ubytování a dopravu na místo si hradí každý účastník sám.
Víkendové workshopy se budou konat v Praze nebo Brně. Poslední závěrečný víkend se bude konat na jiném místě. V minulých letech jsme zakončovali UXWell například v klášteře v Želivě nebo v malé vesnici nedaleko Jihlavy.
Oba dva dny – sobota i neděle – začínají v 9:00 a končí v 18:00. V sobotu jdeme pokaždé na společnou večeři, na které můžeš potkat naše lektory nebo účastníky z minulých ročníků. První víkend začíná již v pátek seznamovací večeří.